Εξέταση των ιστορικών συγκυριών στον 13ο και 14ο αιώνα, με την παρουσίαση στοιχείων υπέρ της υπόθεσης ότι ο Αφέντης της Πάτρας στον Ερωτόκριτο δεν είναι Έλληνας, αλλά Αλβανός ή Τούρκος. Βάσει της υπερβολικά βάρβαρης συμπεριφοράς του Αφέντη, ελέγχεται η αρχική θεωρία του Ξανθουδίδη, σύμφωνα με την οποία πρόκειται για Έλληνα που απεικονίζεται ως άγριος ώστε να αποτελεί αντίβαρο στον Σπιθόλιοντα. Η υπόθεση του Αλεξίου ότι πρόκειται για Τούρκο θεωρείται πειστική, αν και η πιθανότητα να είναι Αλβανός δεν αποκλείεται. |